Поддержка

Процес зарядке

Процес зарядке

Care sunt diferențele între prize (Plugs)?

Schuko — sunt prizele de încărcare obșinuite și utilizate doar pentru încărcări temporare. Nu sunt recomandate pentru încărcări pentru durate îndelungate de timp așa cum pot conduce la supraîncălzire. Utilizarea prizelor Schuko în cadrul încărcătoarelor electrice este foarte limitată și tinde spre eliminare în cel mai scurt timp.

Type2 este un standard EU și cea mai utilizată priză pentru alimentarile la stații AC. Type2 este priza utilizată pentru încărcătoarele AC și eficientă atunci când dorești a lăsa mașina parcată la încărcare pentru câteva ore pentru a merge la cumpărături, la birou sau pur și simplu pentru încărcare în parcările blocurilor rezidențiale și/sau caselor individuale de locuit. Puterea de încărcare la prizele Type2 este cu mult superioară celor Schuko, însă sarcina de alimentare este strict dependentă de caracteristicile de alimentare a EV.

CCS este un standard EU și priza utilizată pentru încărcări rapide (mai este numită și Combo 2). Prizele CCS livrează curent direct (DC) cea ce semnifică că puterea electrică livrată este mai mare. Se utilizează pentru stațiile DC ce livrează încărcări rapide de la 25kW (mai rar), 50kW și mai sus fiind utilizate pentru locațiile unde staționările pentru alimentare durează un timp mai scurt.

CHAdeMO este un standard Japonez și priză utilizată pentru încărcări rapide. Este echivalentuL CCS după standard Japonez. De obicei, stațiile DC vin echipate cu ambele prize, din care funcționează doar câte una simultan.

De ce vehiculul meu se încarcă mai lent decât puterea maximă?

În procesul de încărcare comunicarea dintre stația și vehiculul electric este continuă, iar această comunicare se bazează pe informațiile pe care le transmite vehiculul electric către stație privitor la puterea pe care acesta o poate asimila.

Viteza și puterea de încărcare a unui vehicul electric este o dependentă de o mulțime de factori, iar acest lucru face ca puterea maximă de alimentare să nu fie o constantă în cadrul unei sesiuni.

Cele mai frecvente efecte ale vitezei de încărcare depind de:

  • starea și condițiile de funcționarea a bateriei
  • dispozitivul de încărcare al vehicului electric (on-board charger)
  • temperatura mediului ambiant
  • calitatea curentului de la care se alimentează stația de încărcare
Am nevoie de cablul propriu pentru a încărca la stații?

Orice vehicul compatibil cu priza Type2 nu necesită cablu de încărcare la rețeaua națională EV Point.

EV Point a creat rețeaua utilizând 2 tipuri de stații AC și DC.

Toate stațiile AC sunt dotate cu 2 prize Type2 de 22kW, din care o priză Type2 și o priză dotată cu Cablu Type2.

Toate stațiile DC sunt dotate cu 3 prize CCS, CHAdeMo (50kW) și Type2 (43kW). Toate prizele sunt echipate cu cablu respectiv.

În cazul în care EV are o altă priză decât standardul Type2, atunci poți efectua alimentarea de la priza stației AC utilizând un conector muftă.

Ce fac dacă stația de încărcare nu mai funcționează?

În cazul unei defecțiuni a stației de încarcare te rugam să ne contactezi la +373 60 60 99 00. Echipa Suport Clienți va interveni cât de rapid pentru a înlătura orice deficiență apărută.

Poate altă persoană să oprească sesiunea de încărcare?

Sesiunea de încărcare se lansează sau se oprește utilizând doar 2 metode:

  1. Prin aplicarea cartelei RFID pe spațiul destinat acesteia. Cartela ce a inițiat sesiunea acea cartelă și va anula sesiunea.
  2. Lansarea sesiunii din contul personal prin accesare Start / Stop.

Sesiunea poate fi oprită dacă o altă persoana are cartela Dumneavoastră RFID sau dacă are acces la contul personal, responsabilitate ce o aveți pe deplin. EV Point nu va fi făcută responsabilă pentru transmiterea cartelelor RFID altor persoane și / sau comunicarea datelor de acces la contul personal.

Pot lansa sesiunea cu RFID și stopa din cabinet personal?

Da. Sesiunea de încărcare se lansează și se anulează utilizând adatele aceluiași Cont Personal. Poți iniția procesul de încărcare din Cabinetul Personal și îl stopa cu Cartela RFID proprie, sau invers.

PLĂȚI ȘI TARIFE

Plăți și Tarife

Ce reprezintă Portmoneul personal?

Contul Personal reprezintă un cont creat ce funționează după un model tip PrePaid (plata anticipată).

Acest cont, la momentul adăugării cardului bancar ca instrument de plată, poate fi alimentat cu suma de 20 lei ce reprezintă suma minimă ce poate fi transferară de pe cardul bancar conform procedurulor operatorului de plată VictoriaBank.

Toate evenimentele de încărcare a Contului Personal sunt efectuate prin intermediul cardului bancar, ceea ce semnifică că nici o sesiunea de încărcare nu se va lansa direct de pe card, ci exclusiv din Contul Personal.

Încărcarea Contului Personal se face doar la lansarea procesului de încărcare de către utilizator. EV Point nu aplică plăți recurente și nu avem acces la informațiile aferente cardurilor de plată. Aceste date sunt procesate de instituțiile financiare (VictoriaBank) și sunt protejate cu instrumentele lor, informația transmisă se referă DOAR la suma care a alimentat portmoneul personal.

Cum pot adăuga resurse în portmoneul personal?

La moment portmoneul personal se poate de completat cu resurse financiare doar prin intermediul cardurilor bancare.

Pentru a putea alimenta contul, e necesar să Accesați butonul Suplinește Cont din cabinetul personal și să completați informațiile solicitate de operatorii de plată.

Suplinirea contului se face prin operatori de plată autorizați, informațiile introduse nu se salvează și nu reprezintă instrumente pentru plăți recurente.

Care sunt tarifele?

Tarifele actualizate se găsesc aici. De asemenea, tarifele pentru încărcare sunt disponibile în cabinetul personal la fiecare locație. Prețul afișat la momentul lansării sesiuni de încărcare este prețul utilizat pentru sesiunea dată, chiar dacă pot apărea situații că prețul se modifică în timp.

Se pot diferenția tarifele de la o locație la alta?

Rețeaua națională de stații EV Point cuprinde atât stațiile proprii de încărcare cât și stații ale partenerilor afișate în rețeaua EV Point. De aceea, tarifele pot diferenția de la o locație la alta în dependență de decizia partenerilor.

Stațiile noi deschise de obicei au o durată scurtă în care tariful este 0 (zero). De aici rugăm să verificați tariful stației înainte de a lansa sesiunea de încărcare.

Am fost tarifat incorect. Cum îmi primesc banii înapoi?

Dacă o asemenea situație a fost posibil, ne cerem scuze pentru incomoditățile create și vă rugăm să contactați Serviciul Suport și echipa noastră va depune toate eforturile pentru a înlătura deficiența apărută și returna resursele financiare.

Este posibil de alimentat EV fără a deține un cont personal?

La moment nu. Depune eforturi să facem experiența de încărcare a EV mult mai plăcută, însă astăzi fără a deține un cont personal nu veți putea lansa o sesiune de încărcare.

Личный кабинет

Личный кабинет

Для чего нужна учетная запись пользователя?

Для того, чтобы воспользоваться услугами EV Point, необходимо создать личный кабинет.

Личный кабинет может быть подключен к RFID-карте, что облегчит Вам запуск процесса зарядки либо ее завершения.

Оплата за зарядную сессию осуществляется только с Личного счета. Это значит, что в случае его отсутствия, Вы не сможете начать зарядную сессию электрического транспортного средства

Как работает учетная запись пользователя?

В Личном Кабинете используется модель расчета PrePaid (предварительная оплата). Все зарядные сессии осуществляются с помощью данного Личного Счета. Это значит, что оплата за зарядную сессию не будет произведена напрямую с банковской карточки.

В случае, если на личном счете указано значение меньше 0 леев, необходимо будет пополнить счет. EV Point никогда не требует оплаты без Вашего согласия, также наша система не сохраняет персональные данные для автоматического пополнения счета с банковской карты. Согласно процедуре оператора VictoriaBank, минимальная сумма пополнения счета в Личном кабинете составляет 20.00 леев.

Как зарегистрироваться?

Благодарим вас за то, что Вы с нами!

Вы можете создать учетную запись (именуемую “Личный Счет”) здесь или воспользоваться кнопкой входа в учетную запись на сайте www.evpoint.md путем ввода Ваших данных.

В настоящее время для доступа к Личному Счету можно использовать только браузер — приложения Android и iOS находятся на стадии тестирования. После официального запуска данные приложения будут доступны любому пользователю бесплатно

Где можно посмотреть историю зарядных сессий?

Вы можете просмотреть историю зарядных сессий в личном кабинете, воспользовавшись в меню пунктом “История”.

Как можно заказать RFID-карту?

Если у Вас уже есть Личный Счет и Вы желаете получить RFID-карту, Вам необходимо в Личном Кабинете нажать на кнопку “Запрос карты”. С вами свяжутся сотрудники службы поддержки, чтобы обсудить детали доставки карты.

RFID-карту можно будет получить по адресу MD 2001, мун. Кишинэу, ул. A. Хаждеу 94/1. Пользователи, находящиеся за пределами мун. Кишинэу, могут получить карту почтой по адресу, предоставленному службе поддержки.

Как можно восстановить пароль?

Вы забыли свой пароль? Не переживайте! Вы можете в любой момент сбросить пароль на странице входа в Личный кабинет. После ввода адреса электронной почты Вы получите пошаговую инструкцию по сбросу пароля. Если Вы не получили электронное сообщение в течение 5 минут, просим Вас проверить папку СПАМ.

Если Вы столкнулись с проблемами при сбросе пароля, просим Вас обратиться в службу поддержки.

На адрес электронной почты Вы получите временный пароль. Поэтому при первом входе в Личный кабинет Вам необходимо создать новый пароль.

Для того, чтобы зарядиться нужна RFID-карта?

RFID-карта является более простым инструментом для начала/завершения зарядной сессии. Любую зарядную сессию можно начать в Личном кабинете, без наличия RFID-карты. Также, в Личном кабинете вы можете наблюдать за зарядной сессией, получить информацию о ходе зарядки и многое другое.

Как можно удалить учётные данные?

Очень жаль, что Вы больше не желаете быть частью сети EV Point.

Для отказа от использования Личного кабинета необходимо отправить сообщение на адрес электронной почты support@evpoint.md или позвонить нам по телефону +373 60 60 99 00.