Suport

PROCESUL DE ÎNCĂRCARE

Procesul de Încărcare

Care sunt diferențele între prize (Plugs)?

Schuko – sunt prizele de încărcare obșinuite și utilizate doar pentru încărcări temporare. Nu sunt recomandate pentru încărcări pentru durate îndelungate de timp așa cum pot conduce la supraîncălzire. Utilizarea prizelor Schuko în cadrul încărcătoarelor electrice este foarte limitată și tinde spre eliminare în cel mai scurt timp.

Type2 este un standard EU și cea mai utilizată priză pentru alimentarile la stații AC. Type2 este priza utilizată pentru încărcătoarele AC și eficientă atunci când dorești a lăsa mașina parcată la încărcare pentru câteva ore pentru a merge la cumpărături, la birou sau pur și simplu pentru încărcare în parcările blocurilor rezidențiale și/sau caselor individuale de locuit. Puterea de încărcare la prizele Type2 este cu mult superioară celor Schuko, însă sarcina de alimentare este strict dependentă de caracteristicile de alimentare a EV.

CCS este un standard EU și priza utilizată pentru încărcări rapide (mai este numită și Combo 2). Prizele CCS livrează curent direct (DC) cea ce semnifică că puterea electrică livrată este mai mare. Se utilizează pentru stațiile DC ce livrează încărcări rapide de la 25kW (mai rar), 50kW și mai sus fiind utilizate pentru locațiile unde staționările pentru alimentare durează un timp mai scurt.

CHAdeMO este un standard Japonez și priză utilizată pentru încărcări rapide. Este echivalentuL CCS după standard Japonez. De obicei, stațiile DC vin echipate cu ambele prize, din care funcționează doar câte una simultan.

De ce vehiculul meu se încarcă mai lent decât puterea maximă?

În procesul de încărcare comunicarea dintre stația și vehiculul electric este continuă, iar această comunicare se bazează pe informațiile pe care le transmite vehiculul electric către stație privitor la puterea pe care acesta o poate asimila.

Viteza și puterea de încărcare a unui vehicul electric este o dependentă de o mulțime de factori, iar acest lucru face ca puterea maximă de alimentare să nu fie o constantă în cadrul unei sesiuni.

Cele mai frecvente efecte ale vitezei de încărcare depind de:

  • starea și condițiile de funcționarea a bateriei
  • dispozitivul de încărcare al vehicului electric (on-board charger)
  • temperatura mediului ambiant
  • calitatea curentului de la care se alimentează stația de încărcare
Am nevoie de cablul propriu pentru a încărca la stații?

Orice vehicul compatibil cu priza Type2 nu necesită cablu de încărcare la rețeaua națională EV Point.

EV Point a creat rețeaua utilizând 2 tipuri de stații AC și DC.

Toate stațiile AC sunt dotate cu 2 prize Type2 de 22kW, din care o priză Type2 și o priză dotată cu Cablu Type2.

Toate stațiile DC sunt dotate cu 3 prize CCS, CHAdeMo (50kW) și Type2 (43kW). Toate prizele sunt echipate cu cablu respectiv.

În cazul în care EV are o altă priză decât standardul Type2, atunci poți efectua alimentarea de la priza stației AC utilizând un conector muftă.

Ce fac dacă stația de încărcare nu mai funcționează?

În cazul unei defecțiuni a stației de încarcare te rugam să ne contactezi la +373 60 60 99 00. Echipa Suport Clienți va interveni cât de rapid pentru a înlătura orice deficiență apărută.

Poate altă persoană să oprească sesiunea de încărcare?

Sesiunea de încărcare se lansează sau se oprește utilizând doar 2 metode:

  1. Prin aplicarea cartelei RFID pe spațiul destinat acesteia. Cartela ce a inițiat sesiunea acea cartelă și va anula sesiunea.
  2. Lansarea sesiunii din contul personal prin accesare Start / Stop.

Sesiunea poate fi oprită dacă o altă persoana are cartela Dumneavoastră RFID sau dacă are acces la contul personal, responsabilitate ce o aveți pe deplin. EV Point nu va fi făcută responsabilă pentru transmiterea cartelelor RFID altor persoane și / sau comunicarea datelor de acces la contul personal.

Pot lansa sesiunea cu RFID și stopa din cabinet personal?

Da. Sesiunea de încărcare se lansează și se anulează utilizând adatele aceluiași Cont Personal. Poți iniția procesul de încărcare din Cabinetul Personal și îl stopa cu Cartela RFID proprie, sau invers.

PLĂȚI ȘI TARIFE

Plăți și Tarife

Ce reprezintă Portmoneul personal?

Contul Personal reprezintă un cont creat ce funționează după un model tip PrePaid (plata anticipată).

Acest cont, la momentul adăugării cardului bancar ca instrument de plată, poate fi alimentat cu suma de 20 lei ce reprezintă suma minimă ce poate fi transferară de pe cardul bancar conform procedurulor operatorului de plată VictoriaBank.

Toate evenimentele de încărcare a Contului Personal sunt efectuate prin intermediul cardului bancar, ceea ce semnifică că nici o sesiunea de încărcare nu se va lansa direct de pe card, ci exclusiv din Contul Personal.

Încărcarea Contului Personal se face doar la lansarea procesului de încărcare de către utilizator. EV Point nu aplică plăți recurente și nu avem acces la informațiile aferente cardurilor de plată. Aceste date sunt procesate de instituțiile financiare (VictoriaBank) și sunt protejate cu instrumentele lor, informația transmisă se referă DOAR la suma care a alimentat portmoneul personal.

Cum pot adăuga resurse în portmoneul personal?

La moment portmoneul personal se poate de completat cu resurse financiare doar prin intermediul cardurilor bancare.

Pentru a putea alimenta contul, e necesar să Accesați butonul Suplinește Cont din cabinetul personal și să completați informațiile solicitate de operatorii de plată.

Suplinirea contului se face prin operatori de plată autorizați, informațiile introduse nu se salvează și nu reprezintă instrumente pentru plăți recurente.

Care sunt tarifele?

Tarifele actualizate se găsesc aici. De asemenea, tarifele pentru încărcare sunt disponibile în cabinetul personal la fiecare locație. Prețul afișat la momentul lansării sesiuni de încărcare este prețul utilizat pentru sesiunea dată, chiar dacă pot apărea situații că prețul se modifică în timp.

Se pot diferenția tarifele de la o locație la alta?

Rețeaua națională de stații EV Point cuprinde atât stațiile proprii de încărcare cât și stații ale partenerilor afișate în rețeaua EV Point. De aceea, tarifele pot diferenția de la o locație la alta în dependență de decizia partenerilor.

Stațiile noi deschise de obicei au o durată scurtă în care tariful este 0 (zero). De aici rugăm să verificați tariful stației înainte de a lansa sesiunea de încărcare.

Am fost tarifat incorect. Cum îmi primesc banii înapoi?

Dacă o asemenea situație a fost posibil, ne cerem scuze pentru incomoditățile create și vă rugăm să contactați Serviciul Suport și echipa noastră va depune toate eforturile pentru a înlătura deficiența apărută și returna resursele financiare.

Este posibil de alimentat EV fără a deține un cont personal?

La moment nu. Depune eforturi să facem experiența de încărcare a EV mult mai plăcută, însă astăzi fără a deține un cont personal nu veți putea lansa o sesiune de încărcare.

CABINET PERSONAL

Cabinet Personal

Pentru ce am nevoie de Cabinet Personal?

Pentru a putea utiliza serviciile EV Point, e necesar să creați un cont personal.

Cabinetului personal i se poate anexa o Cartelă RFID ce va fi un instrument mai simplu de utilizare a stației.

Plata serviciilor se face Doar din Cabinetul Personal, ceea ce semnifică că fără o înregistrare prealabilă și alimentare de cont nu veți putea iniția procesul de încărcare a bateriei vehiculului electric.

Cum funcționează Cabinetul Personal?

Cabinetul Personal este construit după un model PrePaid (plată anticipată). Toate sesiunile de încărcare se vor efectua din Cabinetul personal. Acest lucru înseamnă că orice sesiune de încărcare nu poate fi lansată cu conexiune directă de pe un card bancar.

În cazul în care contul personal indică o valoare 0 (zero) sau mai mică ca 0 (zero), e necesar să completați Contul Personal cu resurse bănești. EV Point nu va efectua nici o încasare sau plată fără acordul expres al Dvs, de altfel sistemul informatic gestionat nu salvează datele personale a cardului pentru plăți recurente. În conformitate cu procedurile de plată ale VictoriaBank, suma minimă de alimentare a Cabinetului Personal este de 20,00 lei.

Cum mă pot înregistra?

Vă mulțumim că sunteți cu noi!

Puteți crea un cont persona (Cabinet Personal) aici sau accesând butonul Intră în Cont de pe www.evpoint.md.

La moment accesul în Cabinetul Personal este posibil doar din browser. Aplicațiile Android și iOS sunt în proces de testare și implementare. După anunțul oficial aplicațiile vor fi disponibile tututor clienților.

Unde pot vedea istoricul tranzacțiilor?

Puteți vizualiza istoricul tranzacțiilor în Cabinetul Personal, la accesarea meniului Istoric.

Cum pot comanda o Cartela RFID?

Dacă deja ați creat Cabinetul Persnal și doriți să primiți o cartelă RFID, e necesar să accesați butonul Solicită Card. Echipa Suport vă va contacta pentru a stabili detaliile livrării.

Cartela RFID poate fi ridicată de pe adresa MD 2001, mun. Chișinău, str. A. Hajdeu 94/1. Pentru utilizatorii ce nu se pot apropia la adresa menționată, cartelele RFID se vor livra prin scrisoare recomandată cu aviz la adresa menționată de aceștia.

Cum pot recupera parola?

Ați omis parola? Fiți fără grijă! Puteți recupera parola în orice moment pe pagina de intrare în Cabinetul personal accesând linkul Am uitat Parola. După introducerea adresei de email veți recepționa instrucțiunile pentru recuperare aparolei. Dacă nu ați primit mesajul pe email timp de 5 minute de la solicitare, rugăm să verificați mapa Spam.

Pentru orice dificultăți cele întâmpinați în procesul de recuperare a parolei rugăm să contactați serviciul suport.

Rugăm să țineți cont, prima logare în Cabinetul Personal este cu parolă temporară, astfel că parola introdu-săd e Dvs. este cea corectă și e necesar să o rețineți.

Pentru a utiliza stațiile de încărcare este obligatorie Cartela RFID?

Cartela RFID reprezintă un instrument mai simplu și mai util pentru inițierea / stoparea sesiunii de încărcare. Orice sesiune de încărcare se lansează din Cabinetul Personal, iar cartela RFID este direct conectată cu acesta. De asemenea, doar din Cabinetul Personal puteți monitoriza sesiunea de încărcare și primi informații mai detaliate despre istoricul utilizării rețelei naționale EV Point.

Cum pot renunța la Contul Personal?

Ne pare rău pentru că nu mai doriți să fiți parte a rețelei naționale EV Point.

Pentru a putea renunța la cabinetul personal, e necesar să transmiteți o solicitare la adresa de email support@evpoint.md sau să contactați serviciul support la nr. +373 60 60 99 00 pentru a pașii de urmat în vederea parcurgerii acțiunii date.